گزارش تحلیلی ماهانه کارگزاری بانک ملی شهریور ماه ۱۴۰۳

کارگزاری بانک ملی ایران وضعیت بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه در ماهی که گذشت (شهریور ماه ۱۴۰۳)، را تحلیل و بررسی کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

نگاهی به بازارها

در ماهی که گذشت سهام پربازده تر از سایر دارایی‌ها بود.در این ماه شاخص کل رشدی ۳ درصدی و هم وزن نیز افزایشی %۷.۵ ای را تجربه کرد. از آمار و ارقام با اهمیت مرتبط با بازار سهام، می‌توان به زیر ۴ همت بودن ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی در اکثر روزهای این ماه اشاره کرد؛ که نشان می‌دهد هنوز شرایط کلی بازار رکودی است و وارد سیکل رونق نشده‌ایم. یکی از مسائل با اهمیت اقبال بازار به سهام به اصطلاح هم‌وزنی نسبت به سهام بزرگ شاخصی است. به نظر دلیل اصلی این موضوع قرار گرفتن سهام برخی از صنایع از جمله سیمانی، دارویی، خودرویی، کاشی و سرامیک، غذایی، زراعی ، قندی و ... در سطح ارزندگی جذاب و همچنین عدم جذاب بودن کلیت گروه‌های فلزی و معدنی و تا حدودی پتروپالایشی‌ها است. در ماه‌های آتی با تغییر سیاست‌ها در نرخ دلار نیما، مشخص شدن سیاست‌های دولت در قبال بنگاه‌های اقتصادی در بودجه‌ی ۱۴۰۴ و کنترل نرخ بهره می‌توان انتظار بهبود پارامترهای مرتبط با سودآوری شرکت‌های تاثیرگذار در شاخص کل را نیز داشت. اما باید توجه داشت با توجه به قطعی‌های مکرر برق در تابستان و رکود عمیق در بازارهای کالایی مختلف ، تاخیر در افزایش نرخ کالاهای سازمان حمایتی احتمالا شاهد گزارش‌های جذابی در صورت‌های مالی ۶ ماهه این شرکت‌ها نخواهیم بود. پس در بازه‌ی کوتاه مدت در صورت عدم تغییر متغیرهای کلان به نظر می‌رسد تخصیص وزن بیشتر پرتفو به سهام هم وزن تصمیم بهتری باشد.

باید در نظر داشت در ماه‌های گذشته نرخ ارز نیز متناسب با تورم رشد نداشته است و به نظر در سطوح زیر ارزش در معامله است. در صورت کاهش ریسک‌های سیاسی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؛ بازار ارز همچنان آرام و بی تلاطم باشد. اما سناریو افزایش ریسک‌های سیاسی در کنار ز یر ارزش معامله شدن ارز می‌تواند؛ نرخ دلار را به سطوح تعادل قیمتی بالاتری هدایت کند. از این رو ریسک‌های سیاسی همچنان مهم‌ترین عامل برای تصمیم‌گیری تخصیص وزن در دارایی‌های ارزی (دلار، طلا،..) و سهام در پرتفوهای سرمایه‌گذاری خواهند بود.

 

نگاهی به نرخ‌های مهم

 

شاخص بازارهای جهانی:

 

تغییرات شاخص های بازار سرمایه:

 

 

 

 

خلاصه مدیریتی فباهنر

درباره شرکت:

شرکت صنایع مس شهید باهنر در سال ۱۳۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. شرکت واحد تجاری نهایی گروه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی می‌باشد. موضوع فعالیت شرکت، تولید انواع فرآورده‌های مسی و آلیاژهای مسی و برنجی شامل لوله، مفتول و مقاطع مختلف، ورق و تسمه می‌باشد.

سهامداران درصدی شرکت:



ساختار بهای تمام شده بر اساس مبلغ:


مفروضات تحلیل:

 

برآورد سود شرکت:

 

نتیجه‌گیری بنیادی:

تحلیل تکنیکال:

سهم از منظر تکنیکی نشان از نوسان در یک کانال صعودی دارد و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، یک محدوده مقاومتی شکسته شده و قیمت در حال پولبک به آن می‌باشد. باتوجه به ریتم حرکتی فعلی به نظر می‌رسد در ریز موج ۴ هستیم و احتمال شاهد یک رشد در قالب موج ۵ و رسیدن قیمت به سقف کانال نیز باشیم که باید دید واکنش قیمت با سقف کانال صعودی چگونه خواهد بود. 

 

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید