تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد پکرمان

(۱۴۰۳/۰۴/۱۶)
مجتمع صنایع لاستیک سیرجان (سهامی خاص) با نام امروزی گروه صنعتی بارز در سال ۱۳۶۳ به ثبت رسید و در سال ۱۳۶۶ نام شرکت به "مجتمع صنایع لاستیک کرمان" و نوع آن از "سهامی خاص" به "سهامی عام" تغییر یافت و در سال ۱۳۸۴ نام مجتمع به "گروه صنعتی بارز (سهامی عام)" تغییر کرد.

درباره شرکت:

مجتمع صنایع لاستیک سیرجان (سهامی خاص) با نام امروزی گروه صنعتی بارز در سال ۱۳۶۳ به ثبت رسید و در سال ۱۳۶۶ نام شرکت به "مجتمع صنایع لاستیک کرمان" و نوع آن از "سهامی خاص" به "سهامی عام" تغییر یافت و در سال ۱۳۸۴ نام مجتمع به "گروه صنعتی بارز (سهامی عام)" تغییر کرد. این شرکت در سال ۱۳۷۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. محصولات شرکت شامل تیوب، تایر رادیال، تایر بایاس و نوار می‌باشد. 
 

سهامداران شرکت:

سهامداران شرکت پکرمان

 

ساختار بهای تمام شده پکرمان
ساختار فروش پکرمان

 

نکات تحلیلی مهم و ریسک‌ها و پتانسیل‌های شرکت:

عمده مواد اولیه مورد استفاده در شرکت، کائوچوی طبیعی، کائوچوی مصنوعی و دوده می‌باشد.

 

برآورد سود شرکت:

برآورد سود شرکت پکرمان

 

دوره مالی پکرمان  

حاشیه سود ناخالص شرکت:

حاشیه سود ناخالص شرکت پکرمان

نتیجه‌گیری بنیادی:

قابل ذکر است سودآوری شرکت متاثر از نرخ دلار، قیمت کائوچو طبیعی و کائوچو مصنوعی می‌باشد. در محاسبه نسبت P/E، تقسیم سود شرکت برای سال ۱۴۰۲ برابر با ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است.
نتیجه‌گیری بنیادی پکرمان

 

تحلیل تکنیکال نماد:

 

تحلیل تکنیکال نماد پکرمان

 

با توجه به نمودار ارائه شده، در کوتاه مدت ۲۳۵۰۰ ریال را می توان به عنوان حمایت سهم و ۲۸۰۰۰ ریالی را سطح مقاومتی نماد در نظر گرفت؛ که در صورت شکست آن سطح می‌تواند به سمت تارگت ۳۴۰۰۰ریالی حرکت نماید.

 

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید