تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد خراسان

شرکت پتروشیمی خراسان در سال 1391 در گروه محصولات شیمیایی با نماد "خراسان" درج شد و عرضه اولیه سهام این شرکت در سال 1392 صورت گرفته و در سال 1397 با توجه به افزایش درصد سهام شناور در بازار دوم بورس پذیرفته شد.

درباره شرکت:

شرکت پتروشیمی خراسان در سال 1391 در بازار دوم فرابورس در گروه محصولات شیمیایی با نماد "خراسان" درج شده و عرضه اولیه سهام این شرکت در سال 1392 صورت گرفته و در سال 1397 با توجه به افزایش درصد سهام شناور در بازار دوم بورس پذیرفته شده است. محصولات شرکت شامل آمونیاک (ظرفیت 330.000 تن)، اوره (ظرفیت 495.000 تن) و کریستال ملامین (ظرفیت 20.000 تن) می‌باشد.

 

سهامداران درصدی شرکت:

 

       

 

 

نکات تحلیلی مهم و ریسک‌ها و پتانسیل‌های شرکت:

گاز سوخت معدل 60 درصد گاز خوراک در نظر گرفته شده است.

مفروضات کارشناسی 1402، جهت برآورد سود سهم در ادامه سال 1402 لحاظ گردیده و برای 9 ماهه منتهی به آذر ماه، اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال لحاظ گردیده است.

بهای تمام شده محصولات شرکت، ارتباط مستقیم با قیمت جهانی اوره و آمونیاک و همچنین قیمت دلار دارد، لذا تحقق مفروضات کارشناسی نقش مهمی در تحلیل ارائه شده ایفا می‌کند.

 

برآورد سود شرکت:

 

 

حاشیه سود ناخالص شرکت:

 

 

نتیجه‌گیری بنیادی:

برای محاسبه نسبت قیمت بر درآمد سهم، سود نقدی برابر با 90 درصد سود تحقق یافته برای سال مالی 1402 و با فرض پرداخت در تیر ماه، در نظر گرفته شده است. در صورت تحقق مفروضات لحاظ شده، می‌توان این سهم را جز سهم‌های با قیمت بالاتر در گروه دانست.

 

 

تحلیل تکنیکال نماد:

همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود، قیمت در یک کانال نزولی در حال نوسان است و در حال حاضر به کف کانال خود برخورد کرده است و در صورت واکنش به این محدوده احتمال یک رشد تا سقف کانال وجود دارد و در صورت شکسته‌شدن پرقدرت کانال نزولی، پتانسیل ادامه رشد تا سقف قبلی (محدوده قیمتی 17130تا 17600 تومان) فراهم خواهد شد.

 

 

 

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید