سامانه درخواست اعتبار کارگزاری بانک ملی ایران

کارگزاری بانک ملی ایران بمنظور بهره‌مندی مشتریان از مزایای خرید اعتباری در معاملات بورس اوراق بهادار، اقدام به ارائه تسهیلات اعتباری با شرایط رقابتی نموده است. همچنین جهت رعایت حال مشتریان و آسان‌سازی این فرایند، «سامانه درخواست اعتبار» را طراحی و در اختیار مشتریان گرامی قرار داده است. پیشنهاد می‌شود، قبل از ورود به سامانه و ثبت درخواست، نکات ذیل را ملاحظه فرمایید تا با شرایط کلی دریافت اعتبار آشنا شوید:

  • اعتبار به معنای ایجاد قدرت خرید از سوی کارگزاری در حساب کاربری مشتری است.
  • تخصیص اعتبار به مشتری توسط کارگزار اعتباردهنده، صرفاً به منظور خرید اعتباری اوراق بهادار قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران است.
  • این سامانه جهت ثبت درخواست مشتریان حقیقی طراحی شده است.
  • سامانه ثبت درخواست، تطابق شماره ملی و شماره همراه متقاضی را بررسی می نماید.
  • بررسی میزان اعتبار قابل تخصیص به مشتری با توجه به حجم معاملات و پورتفوی مشتری و سایر ضوابط داخلی کارگزاری انجام می‌شود و ثبت درخواست توسط مشتری، تعهدی برای کارگزاری جهت تخصیص اعتبار ایجاد نمی‌کند.
  • سیاست کارگزاری در ابتدای تخصیص اعتبار، اعطای حداکثر ۵۰٪ ارزش تضمین پورتفوی مشتری با درنظر گرفتن سایر ضوابط کارگزاری می‌باشد. بنابراین، چنانچه پورتفوی شما فقط شامل سهام بورسی و فرابورسی است، سقف مبلغ درخواستی شما ۳۰٪ پورتفوی شما باشد. در صورتی که پورتفوی شما شامل سهام بازار پایه است، به علت پایین بودن ارزش تضمین سهام بازار پایه، ضریب فوق کاهش می‌یابد. ارزش تضمین گواهی سکه صفر محاسبه می‌گردد.
  • در صورتی که پس از دریافت اعتبار و پس از یک دوره سه ماهه، حجم معاملاتی مناسب توسط مشتری ایجاد شده و پورتفوی از تنوع کافی برخوردار باشد، امکان افزایش اعتبار وجود دارد.
  • خواهشمند است مبالغ کمتر از ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در این سامانه ثبت نگردد.
  • چنانچه در کارگزاری بانک ملی پورتفوی و سابقه معاملاتی ندارید، پیوست فایل‌های پورتفوی و دفتر حساب (در فرمت اکسل و پی دی اف) ضروری است. در غیر اینصورت درخواست شما قابل بررسی نبوده و رد می‌شود.
  • دریافت اعتبار توسط مشتری، بمنزله الزام در استفاده از آن نیست و مشتری می‌تواند تمام یا بخشی از آن را در همه روزها و یا برخی روزها استفاده نماید و هزینه مالی اعتبار، متناسب با میزان استفاده از آن محاسبه می‌گردد.
  • تنوع در پورتفوی: بمنظور کاهش ریسک‌های اعتباری، نباید بیش از ۵۰٪ ارزش پورتفوی مشتری ناشی از یک سهم باشد. همچنین سهام بازار پایه در پورتفوی نباید به اندازه‌ای باشد که مشتری دچار ریسک شود.
  • دریافت وجه: مشتری در حین استفاده از اعتبار (وقتی مانده منفی دارد) نمی‌تواند درخواست وجه آنلاین ثبت نماید، بنابراین بمنظور دریافت وجه می‌تواند به روش‌های ذیل اقدام نماید؛

الف) اعتبار را موقتا تسویه نموده و بصورت آنلاین درخواست وجه ثبت کند. در این حالت قبل از تکمیل عملیات واریز وجه توسط کارگزاری، نباید از اعتبار استفاده شود.

ب) طی تماس با کارگزاری، تقاضای ثبت درخواست وجه توسط پرسنل بنماید که در این حالت، نسبتی از ارزش تضمین پورتفوی طبق ابلاغیه سازمان قابل پرداخت خواهد بود.

  • جهت تسریع فرایند اعتباردهی؛ چنانچه اطلاعات ارتباطی و هویتی شما تغییر کرده است، ابتدا اطلاعات سجام خود را بروزرسانی نمایید و سپس از بخش ثبت نام غیرحضوری سایت کارگزاری بانک ملی وارد شده و نسبت به ثبت‌نام مجدد، جهت درج اطلاعات بروزرسانی شده سجامی خود در سایت کارگزاری اقدام فرمایید (از معتبر و فعال بودن ایمیل خود اطمینان حاصل نمایید).

    جهت ورود به سامانه درخواست اعتبار کارگزاری بانک ملی ایران بر روی دکمه زیر کلیک فرمایید.